Kisfilm a 2019-es budapesti kerékpáros felvonulásról

I Bike Bp

A Magyar Kerékpárosklub szerkesztésében elkészült a 2019-es biciklis felvonulásról készült közösségi videó. Büszkék vagyunk rá, hogy a videó létrejöttéhez mi is hozzájárulhattunk.

A filmben mi nem szerepelünk, csak néhány rövid felvételünket vágták be, ám ezért a kisfilm végén a mi nevünk is szerepel a felsorolásban. Az egész életünk arról szól, hogy mindig más és más építő jellegű cél mellé állva gyűjtsünk közös élményeket. A kerékpáros felvonulás is pont ilyen. A közös tekerés nem csupán egy élmény, de a felvonulás jó célok érdekében történik, ezért büszkék vagyunk rá, hogy a mi nevünk is szerepel a videó végén.

A Critical Mass kerékpáros felvonuláson 2007-ben voltunk először. Ezt követően 2011-ig minden évben ott voltunk a rendezvényen, csatornaelőzetes videónkban látható is néhány másodperc a valamelyik évi emelésünkről. 2011-ben és 2012-ben saját egészségügyi állapotunk miatt kihagytuk a felvonulást, 2013-tól pedig bejelentették, hogy nem lesz több Critical Mass.

2015-ben a rendezvény I Bike Budapest néven tért vissza és ismét minden év tavaszán megrendezésre került egészen 2020-ig, amikor a pandémia miatt ismét egy év kihagyásra kényszerültetk a szervezők. 2021. június 26-án a kétkerekűek ismét nyeregbe ülhetnek, mert idén ismét lesz I Bike Budapest!

A Pandémia előtti utolsó I BIke Budapest

Mi több éves kihagyást követően 2019-ben voltunk legközelebb, akkor már vidékről utaztunk fel Budapestre, hogy részt vehessünk az eseményen. Saját videónk a 2019-es I Bike Budapestről a mi szemszögünkből mutatja be a felvonulást, ami borús, esős időben zajlott, de végigcsináltuk mi is, mint több ezer bringás társunk. Az index esemény után megjelent cikke szerint az eső ellenére 10.000 fő volt jelen a bulin.

Mi és a kerékpáros felvonulás

A Critical Mass nevű kezdeményezéssel évekkel ezelőtt találkoztunk először. Szerettünk Budapesten sétálni, szerettük a várost, de bringával csak a járdán közlekedtünk, tartva a száguldozó autóktól. A kerékpáros felvonulás jó bulinak tűnt, de az üzenete sokkal fontosabb volt annál. A rendezvény valójában egy demonstráció volt, melynek szervezői, a Magyar Kerékpárosklub a fővárosi kerékpárosok érdekeit szem előtt tartva végezte és végzi mai napig is a tevékenységét.

A bringás felvonulás résztvevői a Budapestet átszelő, ünnepélyes pedálozásukkal évről évre a budapesti kerékpárút hálózat kiépüléséért, ill. bővüléséért demonstráltak. Később csatlakoztak hozzájuk a kerekesszékesek és a „babakocsisok” is. A szervezők mára már elérték céljukat, ezért időközben a rendezvény nevét „kritikus tömegről” I Bike Budapestre változtatták.

Az utóbbi évtizedben rengeteg bicikliút épült nem csak Budán és Pesten, de vidéken is. A belvárosban ma már a Duna mindkét oldalán lehet kerékpárúton közlekedni, és két nagy tavunk is körbetekerhetővé vált. Hamarosan a bringások számára egyik legfontosabb fejlesztés is elkészül, a Budapestet a Balatonnal összekötő kerékpárút a tervek szerint 2022-ben készül el.

Aki kedvet kapott egy közös tekeréshez, 2021. június 26-án ismét lesz I Bike Budapest, azaz budapesti kerékpáros felvonulás! Részletek a Magyar Kerékpárosklub megújulás alatt álló weboldalán!